Goodtherapy Emuārs

Ļaunprātīgi izmantotais vīrs: Darījumu ar agresiju attiecībās

Kalifornijas štata Longbīčas psiholoģijas profesors ir apkopojis iespaidīgu datu kaudzi - vairāk nekā 500 pētījumu -, kas liek domāt, ka sievietes ir vismaz tikpat fiziski agresīvs ja ne vairāk kā vīrieši savās intīmās attiecības .

2008. gada ABC ziņās “Ko jūs darītu?” segmentā aktieri publiski izspēlēja divus scenārijus: vīrietis verbāli ļaunprātīgi izmantoja savu sievietes partneri, pēc tam viņu kratīja un pavilka matus, kam sekoja sieviete, kas viņam darīja to pašu. Pirmkārt, vairāki cilvēki iejaucās un pārtrauca vardarbību, dažreiz dusmīgi; otrajā neviens neko nedarīja. Viena novērotāja sieviete pat priecīgi pumpēja dūri, vērojot, kā sieviete iepļaukā savu partneri. 'Viņai ir labi,' viņa vēlāk intervētājai sacīja: 'Esmu pārliecināta, ka viņš to bija pelnījis.'

Es neesmu šeit, lai jebkādā veidā mazinātu vardarbību pret sievieti. Es zinu, ka sievietes parasti ir neaizsargātākas par verbālu, fizisks , un seksuāla vardarbība . Bet es esmu šeit, lai ziņotu par šīs šausminošās parādības otro pusi - bieži vien smalkāku un grūtāk pamanāmu - daļēji kultūras dēļ stereotipi vīrišķības un “stingrības”. Vīrieši, kuri sevi uztver kā “vājprātīgus” (vai vēl sliktāk) par to, ka nav nostājušies pret partneri, bieži izjūt kaunu un sevis nicināšanu.



Es šeit runāju par dažiem bet Esmu ārstējies savā praksē gan individuāli, gan grupās. Vīrieši, kuri ir mutiski vai emocionāli aizskarts viņu sievas vai draudzenes bieži riebjas uzskatīt to par ļaunprātīgu izmantošanu un mēdz sevi vainot par to, ka to vispirms izraisīja. Bieži vien šie puiši nevar iedomāties, kāpēc viņu mīļais būtu tik dusmīgs uz viņiem - ja vien viņi nebūtu izdarījuši kaut ko tā pelnītu.

Atrodiet terapeitu

Izvērstā meklēšana Tas atbilst pat tad, ja dusmas tiek izteikts ekstremālos veidos. (Es priecājos ziņot, ka vēl neesmu izturējies pret vīrieti, kuru viņa partneris ir fiziski aizskāris.) Viens no cilvēkiem manā sesijā pirms vairākiem gadiem man teica: “Fakts, ka sieva joprojām ir dusmīga uz mani, nozīmē, ka es Es joprojām skrūvēju. Viņš jutās šādi, neskatoties uz to, ka gandrīz katru brīdi pavadīja, cenšoties (veltīgi) viņai izpatikt. Viņam bija grūti tādu redzēt projekcija no sievas puses.

Daudzi no šiem cilvēkiem nodarbojas ar atkarības un piespiedu uzvedība , bieži kā veids, kā mazināt vai nomierināt neciešami sāpīgas neizdošanās izjūtas, zema pašapziņa , necienīgums un citi saistītie ietekmējumi. Šie vīrieši bieži ziņo, ka viņi ir 'likuši' saviem partneriem plātīties pret viņiem vai ka viņi ir pelnījuši ļaunprātīga izmantošana viņu bezatbildīgās uzvedības (un raksturīgās “sliktības”) dēļ.

Viņiem bieži pietrūkst partnera dusmas - parasti agrākas traumas dēļ, piemēram, nolaidība vai pamešana - sākumā vismaz daļēji bija vietā. Tuvība nepieciešama drošība un uzticēšanās; dusmas un bailes var būt nāvējoši kodīgas. Tas kļūst par vistas un olas jautājumu, kurš kuru izraisa. Lai atjaunotu laulības veselību, jārisina abu partneru jautājumi.

Protams, neviens no manas sesijas vīriešiem nav rīkojies kā zēnu skauts. Arī viņi ir nomocījušies vai mutiski uzbrukuši saviem partneriem, piespiedu kārtā skatījušies pornogrāfiju vai izdarījusi laulības pārkāpšanu . Bet - gan pirms, gan pēc šādiem izmisīgiem pasākumiem - viņi jūtas tā, it kā nekas nemazinātu viņu partnera dusmas.

Viens šāds cilvēks man teica: “Nav svarīgi, vai es viņai esmu laba vai slikta. Viņa vienmēr domā, ka esmu sūdi. Tāpēc es varētu arī rīkoties kā viens. ” Viņš uzauga pie ļaunprātīgi vardarbīgas mātes un sāka justies tā, it kā kaut kā būtu pelnījis tik sliktu izturēšanos.

Aptauja par cilvēki ar atkarību no seksa atveseļošanās pionieris Patriks Karness atklāja, ka 97% bērnībā piedzīvoja emocionālu vardarbību. To vecāku fiziski vai seksuāli vardarbīgu cilvēku īpatsvars bija nedaudz mazāks, bet ne daudz. Šie skaitļi ir daudzsološi. Kaut arī tas neattaisno un nedodliesmaslīdz destruktīvai - atkarību izraisošai vai citādai - uzvedībai tas rada kontekstu, kurā šī uzvedība dīgst.

Mūsu vajadzība pēc nozīmīgas cilvēciskas saiknes - lai mūs redzētu, saprastu un mīlēja - ne tikai iet prom, pat ja tas ir neērti, neapmierināts vai jūtas nepelnīts. Tā ir nepieciešama dvēseles barības viela, pat ja tā traucē vai liek mums zaudēt seju. Tas ir kā “vaina”, kas ir pelnījusi spriedumu un kritika - mūsu partneris vai mēs paši. Cik skumji, kad divi labi nodomājoši cilvēki nonāk ciklā, kas turpina veicināt šo kodīgo “uztura” trūkumu - abās pusēs, neatkarīgi no tā, kurš tiek vainots.

Atsauces:

  1. Carnes, P. (1998). Dzimumatkarīgā veidošana. Iegūts vietnē http://www.iitap.com/documents/ARTICLE_The Making of a Sex Addict_PCarnes.pdf
  2. Fīberts, M. (2012, 1. jūnijs). Atsauces, kas pārbauda sieviešu uzbrukumus viņu dzīvesbiedriem vai partneriem vīriešiem: anotēta bibliogrāfija. Iegūts no http://www.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm

Autortiesības 2011 autors: Darens Habers, PsyD, MFT , terapeits Losandželosā, Kalifornijā . Visas tiesības aizsargātas. Publicēšanas atļauja piešķirta vietnei venicsorganic.com.

Iepriekšējo rakstu ir rakstījis tikai iepriekš minētais autors. Estilltravel.com ne vienmēr dalās ar izteiktajiem uzskatiem un viedokļiem. Jautājumus vai bažas par iepriekšējo rakstu var novirzīt autoram vai ievietot kā komentāru zemāk.

  • 13 komentāri
  • Atstājiet savu komentāru
  • Edijs Reimonds

    2011. gada 29. jūnijs plkst. 14:28

    'Ļoti bieži šie puiši nevar iedomāties, ka viņu mīļais būtu tik dusmīgs uz viņiem, ja vien viņi nebūtu izdarījuši kaut ko tā pelnītu. ”

    Un vai ne tā vīrieši galu galā liek justies arī vardarbībā cietušām sievietēm? Ka tā ir vainīga viņiem? Viņi viņus sita fiziski un garīgi, līdz viņu gars ir plosījies. Es neesmu pārsteigts, ka dažas sievietes ir spējīgas arī uz šādām darbībām. Un tāpēc, ka tā ir sieviete, tas to nepadara mazāk nopietnu.

  • Deanna

    2011. gada 29. jūnijs plkst. 15:12

    Kā vīrietim būtu grūti atzīt, ka viņš ir sievietes vardarbības upuris. Es zinu, ka tam ir jājūt, ka viņi varbūt ir viltnieki vai kaut kas tāds, bet mēs visi zinām, ka tur ir dažas sievietes, kas neko nedomā par šāda veida vardarbības izskaušanu. Es zinu, ka viņi domā, ka viņi vienkārši uzņemas sevi, bet es domāju, ka tikpat nežēlīgi sievietei ir piekaut vīrieti, kā vīrietim iesist sievietei.

  • Francīna Roulenda

    2011. gada 29. jūnijs plkst. 15:35

    Redzi, es jūtu, ka vērotāji, kas neko nedarīja, kad sieviete uzbruka vīrietim, būtu redzējuši sievieti, kas, viņuprāt, ir viņas saites galā. Par visu, ko viņi zināja, ka viņš pirms tam viņu sitīs. Es domāju, protams, ka neesmu redzējis izrādi.

    Es nedomāju, ka kāds nopietni apsvērtu, ka sievietes varētu nodarīt tādu pašu fizisku kaitējumu kā puisis, un viņa patiešām viņu sāpinātu. Es to vispār nepiekrītu, tikai domāju skaļi un mēģinu saprast, kāpēc viņi atpalika. Vardarbība ir vardarbība, un nevienam puisim to nevajadzētu samierināt vairāk nekā sievietei.

    Vīrieši parasti ir fiziski spēcīgāki un lielāki nekā sievietes, tāpēc es saprotu, ka daži ir iejaukušies, lai apturētu vīrieti, lai viņš viņu nespiež, kad viņi redz šo ainu. Ļoti maz sieviešu lēktu starp vīrieti un sievieti puiša fiziskā spēka dēļ, kā arī, iespējams, pašsaglabāšanās interesēs. Ja viņš ir liels un jūs esat mazs, jums vajadzētu būt ļoti drosmīgai meitenei, kad ir acīmredzams, ka viņam nav iebildumu nodarīt pāri sievietēm.

    Es, es izkustētos no redzesloka un klusām piezvanītu policistiem, nevis nokļūtu viņu vidū. Mana sirdsapziņa neļāva man iet prom un neko nedarīt, atstājot šo sievieti likteņa ziņā.

    Sievietes, kas pumpēja dūri, uzmundrināja viņu ... tas bija nepareizi. Iespējams, viņa bija sieviete, kas pirms sevis bija piedzīvojusi vardarbību ģimenē? Es domāju, ka esmu tik laimīgs, redzot, ka notiekošais, vienā reizē tavā dzīvē tev noteikti bija jābūt tā saņēmējam. Tikai teorija.

  • Žans Dunlaps

    2011. gada 29. jūnijs plkst. 17:35

    Vienīgais, kad kāds ir pelnījis, lai viņu dzīvesbiedrs iesita, ir tad, kad viņš vispirms ir iemetis jums vai bērniem neizraisītu sitienu. Tad tas, manuprāt, ir pilnībā pamatots. Jūs aizstāvētu sevi vai savus bērnus, kas ir jebkuras dzīvas radības tiesības un pienākums.

  • Kirstina Garsija

    2011. gada 29. jūnijs plkst. 18.32

    Neatkarīgi no dzimuma, vardarbība nekad neko neatrisina! Nav nepieciešams to pieņemt kā normālu dzīves aspektu. Zvaniet policijai, saņemiet sev profesionālu palīdzību, lai padarītu jūsu dzīvi labāku, un, ja tā nemainīsies, atstājiet viņu.

  • Kollena Bredlija

    2011. gada 29. jūnijs plkst. 19:37

    Es nezinu, kāpēc viņi uzstājīgi to sauc par vardarbību ģimenē, nevis vardarbību. Es uzskatu, ka marķēšana uz vārda mājas atšķaida noziegumu. Esmu dzirdējis, kā policistu draugi runā par “mājinieku” apmeklēšanu. Viņi pat nesaka vardarbību!

    Kas, manuprāt, pierāda manu viedokli. Tas, ka esam “mājinieki”, kaut kā mazina tā nozīmi, piemēram, sveša vai kaimiņa uzbrukumā. Un tomēr vardarbības ģimenē atkārtošanās iespējām jābūt ievērojami lielākām nekā nejaušam uzbrukumam, tad kāpēc to neuzskata par līdzvērtīgu vai pat nopietnāku noziegumu, kas upurim rada lielāku risku tiesas acīs? Ak, viņi saka, ka tas ir, es zinu, bet tā nav.

    Vīrietis vai sieviete, mums visiem ir nepieciešama aizsardzība, un vardarbības noziegumi starp pāriem un svešiniekiem jāuztver ļoti nopietni.

  • Darens Habers

    Darens Habers

    2011. gada 29. jūnijs plkst. 21.03

    Labi punkti, visi. Paldies, ka rakstījāt. Es priecājos redzēt, ka, tā sakot, dzimumu “monētas” abās pusēs ir sapratne. Tas man dod cerību.

  • Hjū

    2011. gada 30. jūnijs plkst. 4:39

    Es no visas sirds piekrītu Kolleenai. Kāpēc noziegumam ir atšķirīgs nosaukums tikai tāpēc, ka tas notiek starp vīru un sievu vai draugu un draudzeni?
    Tas, ka cilvēki pazīst viens otru un varbūt pat dzīvo kopā, nemazina nozieguma smagumu, un tas nenozīmē, ka arī tas ir atrisināms jautājums.

  • Darens Habers

    Darens Habers

    2011. gada 30. jūnijs plkst. 13:34

    Labs viedoklis, Hjū (un Kolleina). Lielākā daļa slepkavību notiek starp cilvēkiem, kuri viens otru pazīst. Vardarbība notiek nepārtrauktībā; vienkārši b / c to sauc par laulības “spļaušanu” vai “mājas”, vai kā citādi nevajadzētu samazināt, cik tas ir nopietni. Paldies, ka rakstījāt.

  • Džonijs

    2011. gada 30. jūnijs plkst. 23.40

    Lielākajai daļai cilvēku ir ideja, ka nav nepareizi, ja sieviete ļaunprātīgi izmanto savu partneri vai apvaino to. Tas ir tāpat kā sievietēm šajā nodaļā ir raksturīgas priekšrocības. Arī tad, kad starp partneriem ir plosīšanās, trešā persona būtu vairāk tendēta uz sievietes atvairīšanu. Kāpēc? Kāpēc sievietēm ir miljons atbalsta grupu, kas palīdz viņām attiecību un laulības problēmu risināšanā un citās lietās, un vīriešiem nekas nav līdzīgs? Vai to sauc par DZIMUMU LĪDZTIESĪBU? !!

  • P.T. Mojers

    2011. gada 1. jūlijs plkst. 21:09

    Tas ir pretīgi, cik daudzi domā, ka vīrieši ir atbrīvoti no vardarbības. Sievietei ir dūres, muskuļi un viņa var izmantot ieročus tikpat viegli kā vidējais vīrietis. Sieviete var durt un sist savu vīru, un otrajā reizē, kad viņa atriebības kārtā pieskaras, VIŅA kliedz, ka ir upuris.

  • Peidža V.

    2011. gada 1. jūlijs plkst. 21:15

    @ P.T. –Es varu saprast vīrieša nevēlēšanos par to ziņot! Ja vīrietis apsūdzētu sievieti vardarbībā ģimenē, vienaudži viņu izsmietu. Nav tā, kā tam vajadzētu būt.

    Cilvēkiem ir tiesības būt drošiem, vīriešiem vai sievietēm. Jūsu laime nav garantēta, bet jūsu drošība ir. Apdraudot cilvēkus, jūs pārkāpjat viņu cilvēktiesības. Man ir kauns par savu dzimumu, kad viņi šādi rīkojas.

  • Džena Tompsone

    2012. gada 6. jūlijs plkst. 14:24

    Gandrīz 20 gadus kā konsultante, lielākā daļa manu klientu ir vīrieši, pārāk daudz atklājot šausminošu sieviešu vardarbību - verbālu, emocionālu, fizisku, seksuālu, finansiālu. Dažreiz viņu mātes rokās sabiedrībai ir tik grūti noticēt. Uzsverot to kā jaunu sociālu problēmu, es esmu vīlies par to cilvēku skaitu, kuri samazina līdz minimumam. Mīli savu rakstu, vīrieši var būt neticami neaizsargāti un ekspluatēti, agrīna nevērība un aprūpes atņemšana var viņus tam noteikt. Nepieciešams šo tēmu atklāt atklātībā, dzimumu neobjektivitāte šajā jautājumā attiecas uz mani. Vardarbība jebkurā formā ir nepareiza, mums ir nepieciešams vairāk dzimumneitrālu ziņojumu sabiedrībā, lai atbalstītu vardarbīgas sievietes, lai saņemtu palīdzību, un vīriešus, kurus sievietes ļaunprātīgi izmanto, lai izteiktos.